Radim Janoš z Mercedes - Benz PRAHA: V pražském AMG centru najdete většinu aut k vyzkoušení

11. 7. 2018


Musíme pružně reagovat na vývoj konkurence, proto se snažíme nabízet zajímavé akce. Pražské AMG Performance Center se zásadně rozšířilo, chceme se držet na vrcholu exkluzivní skupiny poboček, říká Radim Janoš, vedoucí prodeje osobních vozidel Mercedes-Benz PRAHA.

 

Specializovaná prodejna AMG Performance Center společnosti Mercedes-Benz PRAHA v prodejním a servisním středisku Mercedes-Benz v Praze na Chodově, je součástí celosvětové sítě AMG. Kolik těchto center bylo celkem otevřeno a jaké jsou jejich hlavní cíle?

V rámci konceptu prodejen AMG Performance Center je v současné době otevřeno více než 500 poboček po celém světě. Naše centrum patří do této exkluzivní skupiny. Jeho hlavním cílem je poskytování exkluzivních, individuálních a odborných služeb zákazníkům nebo zájemcům o vozidla AMG, a to prostřednictvím speciálně vyškolených prodejců a přijímacích techniků.

Kdy zahájila provoz česká pobočka AMG Performance Center? Jaké služby nabízí zákazníkům a čím se odlišuje od konkurence?

AMG Performance Center Praha zahájilo činnost v lednu 2014. Počátkem loňského roku jsme mohli našim zákazníkům představit jeho další zásadní rozšíření, kde nabízíme více než 250 m² výstavní plochy a prezentaci 5 – 6 vystavených vozidel. 

Pražské prodejní centrum disponuje nejen pestrou škálou skladových vozidel Mercedes-AMG, ale i vozidel testovacích. Jeho design a vybavení splňují přísné standardy mateřské společnosti Mercedes-AMG. Naše klíčové služby se skládají z individuální péče o zákazníky, kterou charakterizují především pojmy výkon, individualizace a dynamika. Prodejní personál je proškolen v centrále Mercedes-AMG v Affalterbachu, stejně jako servisní přijímací technici. 

Specializovaní AMG Experti a přijímací technici se věnují zákazníkům nejen v showroomu, ale i při různých akcích, jako je například AMG Driving Academy, AMG Roadshow, exkluzivní eventy v rámci Formule 1 a mnoho dalších. To vše dohromady přináší souhrn služeb, které může málokterá konkurence nabídnout pod „jednou střechou“.

Jaká je historie značky Mercedes-Benz PRAHA v České republice, v jaké pozici je na českém trhu? Můžete uvést, co plánujete do budoucna?

Filozofií společnosti Mercedes-Benz PRAHA s.r.o. je nabídnout zákazníkům maximální pohodlí nejen při výběru nového či použitého vozu a souvisejících služeb, ale i při následné péči o vůz. Spokojenost zákazníků dokazuje počet prodaných automobilů. Loni se prodalo více než 4 300 vozidel, ať už osobních, dodávkových, nákladních nebo použitých. 

Snahou všech 293 pracovníků zaměstnaných ve firmě je vytvoření profesionálního prostředí v oblasti poskytování prodeje a služeb. Servisní služby z toho obstarává 232 zaměstnanců, kteří ročně provedou přibližně 30 tisíc dílenských zakázek. Vzhledem k neustálému růstu rozšiřujeme prostory a hledáme do našeho týmu nové kolegy.

Daimler

Koncept elektrického Smartu Fortwo a tisícikoňový hypersport Mercedes-AMG Project ONE s technikou Formule 1 na světové premiéře ve Frankfurtu

Jak širokou škálu vozů Mercedes-Benz PRAHA nabízí zákazníkům, kolik vozů je aktuálně v nabídce? A jaké novinky jsou teď populární?

Značka Mercedes-Benz prošla za poslední dekádu velkou modelovou změnou, což v současné době znamená, že můžeme nabídnout více než 25 modelů vozů. Naše společnost má výhodu největších výstavních  ploch v České republice, což mimo jiné znamená, že vedle vystavených automobilů máme i největší zásobu skladových vozů, aktuálně kolem 250. 

V praxi to znamená, že zákazník má možnost vybrat si vozidlo z bohaté palety barev a výbav k okamžitému odběru. Mezi stálice v zájmu zákazníků patří vozidla třídy A, E, GLC, GLE. Právě nový a zcela průlomový model nové třídy A je současné době tím největším lákadlem v naší nabídce.

Využíváte systém akčních nabídek, jak se vám osvědčil?

Pochopitelně i značka Mercedes-Benz musí pružně reagovat na vývoj konkurence. Proto využíváme systém akčních nabídek, které jsou vždy zaměřovány podle situace na trhu. Určitě je považujeme za jednu z klíčových prodejních strategií. S nadcházejícím létem je to nabídka kabrioletů a kupé. Průběžně nabízíme akční nabídky prostřednictvím operativního leasingu „Prostě Jen Jezdíte“ (PJJ), které umožňují pořízení vozidla Mercedes-Benz i těm zákazníkům, kteří byli doteď věrní třeba domácí značce, nebo značkám z neprémiového segmentu.

Kdo je AMG Expert a co má na starosti?

AMG Expert je speciálně vyškolený prodejce našich vozidel. Takový zaměstnanec musí projít náročným certifikačním řízením přímo v centrále AMG v německém Affalterbachu. Znalosti a zkušenosti AMG Experta garantují exkluzivní přístup k zákazníkům nejen při zájmu o koupi vozu, ale prakticky se stává celoživotním průvodcem zákazníka ve světě AMG.

Kdo je Product Expert a jaká je jeho funkce ve společnosti Mercedes-Benz Praha?

Pozice Product experta je v naší společnosti zavedena od roku 2016 a představuje nové pojetí přístupu k zákazníkovi. Je jakýmsi ambasadorem značky Mercedes, kdy jeho hlavní pracovní náplní je propagace značky a jejích produktů u nově příchozích zákazníků, ale i u obdivovatelů značky Mercedes. 

Product expert nemá za hlavní úkol vozy prodávat, ale rozšiřovat povědomí o produktech a technologiích značky Mercedes. Přibližuje zájemci nebo i jen fandovi hlavní myšlenky značky, prakticky odprezentuje nejnovější technické výbavy a systémy, a zároveň je k dispozici prodejcům například při předávání nových vozidel zákazníkům. Je to ideální pozice pro mladé lidi se zájmem o moderní vozidla, nebo pro fandy značky Mercedes.

Legendy

Mercedes AMG GT C Roadster – Tento sportovní vůz byl představen v polovině loňského roku na britském okruhu v Brooklands za účasti Lewise Hamiltona, několikanásobného mistra světa F1. Model AMG GT R je skutečným kladivem na konkurenci. Dvojicí dmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0l rozhodně zaujme svým výkonem 585 koní a točivým momentem 700 Nm. Zajímavostí je systém aktivního natáčení zadních kol a maximální rychlost 318 km/hod.

Součástí prodejního a servisního centra na Chodově je víceúčelový prostor Mercedes Forum PRAHA. Jak tato myšlenka vznikla a k jakým akcím se tento sál využívá?

Myšlenka Mercedes Fora vznikla už při samotné stavbě budovy showroomu na Chodově. Prostor byl v minulosti využíván především na akce konané pro zákazníky, později se přidaly koncerty Pražského Jara a Prague Proms. Dnes je otevřen veřejnosti. Konají se zde konference, galavečery, koncerty, divadelní představení, výstavy a další akce. Nedávno zde proběhlo vyhlášení průvodce nejlepšími restauracemi „Maurerův výběr Grand Restaurant 2017“, či slavnostní vyhlášení ankety nejlepších českých golfistů „Golfista roku“.



Sdílet





Podobné články